Visual merchandiser

fredag 7 oktober 2011

Veckans bloggtips v.40



Veckans bloggtips v.40

Ja,vad kan man säga om denna tant? 
Som är så långt från tant man kan komma. 
Söta Johanna bor i en superfin lägenhet med sambo och inreder 
för fulltpå hennes alldeles egna charmiga sätt. 
Nytt blandas med gammalt och hon vågar ta fram de där andra 
sakerna som vi andra inte "ser" på en loppis, 
för att sen få mig att känna att, det där vill jag också ha. 
Och så fattar man inte varför man inte tänkte på det. 
Hennes kreativa ådra kickar igång min ständigt. 
Mitt ibland all härlig inredning finns Tantens andra passion, mode. 



 Fredag igen... Time flies.. 

Huvudvärk, täppt näsa och något på gång i halsen. Ja nu är det väl ändå höst. Förkylningar brukar väl ändå vara den mest negativa egenskapen av höst. Efter gårdagens mindre storm och regnoväder ser solen ut att ha kommit tillbaka iaf och idag blir det en liten tur till affären för fredagsmys. Och så ska jag färdigställa den före detta turkosa skänken. Nu mer heter den inte turkos utan Grafitgrå. Tog med en del andra färgprover hem och nu är jag verkligen sugen på att gå loss med penseln här hemma. Jag ska försöka hinna med den svarta väggen snart också. I helgen blir det till att försöka göra alla saker jag inte hinner med i veckorna. Ja ni vet de där tavlorna som tar fasligt lång tid att få upp? Vad ska ni göra i helgen?

Ps... Ni glömmer väl inte att tävla?


9 kommentarer:

HannasHörna sa...

Hej hej!

Jag hittade precis till hennes blogg. Så mycket fint! Ha en fin helg! Kram kram

Unknown sa...

Hej

Vilken härlig blogg du gav tips om ska kika in fler gånger.
Kry på dig och vi hoppas att det inte bryter ut något.
Ha en trevlig helg
Kram CARINA

Elina sa...

Ja hennes blogg är jättefin den! Hoppas att du får en fin helg utan förkylning!

Kram Elina

Brunkullan sa...

Jag får så många ideér när jag går på loppis, men slutför dem aldrig IRL..:(
Tur att man inte ledsnar på inspirationen i alla fall:) Galet fint har hon Tant Johanna!

Kram Susanne

Johanna Stålros sa...

Hennes blogg är verkligen härlig! Har helt missat din fina tävling, ska kolla in den nu. Trevlig helg önskar jag dig. Kram Johanna

Camilla/Rufft och sött sa...

Tack för bloggtipset!
Det är första gången jag är inne på din blogg med, inspirerande! Jag skulle gärna ta tag i något projekt, har bara för många att välja på så jag hamnar i soffan i stället..
Trevlig helg!

MITT VITA HUS sa...

tusen tack för fina nya bloggtips:) Tant Johanna har jag aldrig kikat in på men det ska jag absolut göra bums:)

Trevlig helg!

Kram

Livet är Underbart sa...

Riktigt duktig tjej <3 Ha en skön helg. Kram Jenny

Tant Johanna sa...

Men tusen tack fina du! Vilken egoboost :) Blir helt galet glad ska du veta.
Ha en fin helg nu och krya på dig.
Kramar Johanna