Visual merchandiser

lördag 15 oktober 2011

A blue scale Christmas



Foto: Noa Noa


Lördag kväll är här...

I dag har jag målat lite med pensel som doppats i svart. Kan ni gissa vad jag målat? Resultat dyker upp så småningom, jag lovar. Vi har ju såklart även firat lilla Hedvig som för första gången har upptäckt att hon har en namnsdag. Vi satt och tittade på Bollibompa i morse och så kom "Dagens grattis" (Ja ni med småttingar omkring vet vad jag pratar om tror jag). Hon såg helt chockad ut och blev jätteglad! Så vi har firat lite med kanelbullar och saft. 

Har ni börjat att planera julpiffandet ännu? Jag vet iaf att jag hoppar över julgranen i år. Jag tror det iaf. Egentligen så borde vi ju ha en i år då jag är hemma varje dag och kan njuta av den ordentligt. 

Jag kommer i alla fall att använda mig av den kallar färgskalan som silver, grått och blått. Kanske en touch av brunt för att ge mer liv. Jag tycker att de här fina bilderna från Noa Noa och Walther & Co förklarade min vision så bra. Rött är fint och ger väl den varmaste och mysigaste känslan men jag tycker inte att det passar hos mig. I såfall skulle det väl vara mörkt röd, med lite så där sammetskänsla. Blått och silver ger väl enligt mitt tycke kanske mer en nyårskänsla. Men jag tror att kanelstänger, nötter, stjärnanis, julenar och en sprakande eld kan ta fram värmen i rummen ändå. En massa nys ska det bli iaf! Baka lussebullar, mysa framför brasan, spela Alfapet, Signes första jul, Hedvig och tomten (snälla tomten låt mig slippa detta tjat om Hello Kitty dator), pulka till förskolan. Och måtte vargavintern hålla sig borta, jag är trött på dystra brev från elföretaget. 

Nu dags för matning!
Vi ses i morgon!







Foto: Walther & Co

7 kommentarer:

HannasHörna sa...

hej! vilka underbara bilder. jag håller med färgskalan. i år ska jag våga mig på lite mer ovanliga julfärger som mintgrön och rosa:) vi får se om jag vågar hela vägen eller om jag ballar ur?! ha en fin söndag! ps: vilket lyft du gett din blogg. kram kram

MITT VITA HUS sa...

Ja precis som jag, håller bara med, blått känns flott till denna jul, lite blå grått med brunt:) Walther & CO får stå för julinspirationen so far, bävar för att åka till Ikea:/

Dock känner jag inte heller för att köpa så mycket nytt i år, köpte nämligen en massa fint förra vintern från DAY som jag tror jag får stanna och inte helt oväntat går det i svart och vitt:)


Fin lördagskväll till dig och grattis liten H på namnsdagen!

KRAM

M

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

hej!

Jag håller just nu på och fotar Tine k julsaker. De går i år i grått, i alla fall det som jag tagit in. Har även löpt in walter o co samt by nord. Jag ska ha mina färlada nikki jones kulor även i år. och såklart mina hus fråb walther o co.

Kram på dig

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh, I love it! :) Underbar färgskala. Förra året hade jag vitt, silver, blått, svart och lite inslag av grått. Så jag tror jag ska köra på lite annorlunda i år. Men vet inte vad. Hm..

Precis som du är jag inte så förtjust i tomterött. Då ska det vara den där röda nyansen du beskriver... men det är inte så lätt att hitta. ALLT är ju tomterött känns det som.

Signe sa...

Hei på deg Terese!

Du har vunnet giveawayen inne hos meg! Fint om du sender meg din adresse på signepling@hotmail.com så videresender jeg premien til deg :)

Og fantastisk vakker juleinspirasjon du viser i duse blåtoner, I like!

Ha en fin søndag :)
Signe

Michaela karlsson sa...

Vilka jättefint bilder! Blir också sugen på blått och grått, både till jul och även innan! Spännande att få se vad som blivit svart;-)

Hälsningar
Michaela karlsson

Kviddevitt sa...

Det där stora huset till vänster, från Walther och co, hade jag tänk tillöka min samling med i år...