Visual merchandiser

torsdag 13 oktober 2011

Grå skiffer




Torsdag!!

I morgon är det veckans bästa dag! Man kan väl tycka att det borde vara Lördagen egentligen men det är något magiskt över fredagarna. Att ha hela helgen framför sig, köpa lite fina blommor på torget, köpa hem lite fredagsmys, laga lite god mat och sen krypa upp i soffan med familjen och mysa framför tv´n. 

I morgon ska jag även passa på att inviga mina superfina grå lyktor som jag köpte hos Can Can. Så otroligt fina! Tre stycken blev det, de blå hade jag sen tidigare. De är som gift de där lyktorna. Har man köpt en så är det kört sen. Man vill liksom ha ett stort fång med dem. Jag kommer garanterat att köpa fler. Tror att det blir fler grå, de var så fina i färgen. Och så tänker jag att en tredje färg rör till det. 

Visar även min skänk som jag målat med kulören Grå skiffer. Det är lite piff kvar med den. Jag har en tendens att måla över beslag för att sen få stå och skrapa bort färgen men det gör beslagen rätt fina faktiskt. Tavlan har jag lånat från vardagsrummet och den ska tillbaka dit. Min plan är att ha en tavla och en lampa på skänken. Och en del piff såklart. Lyktorna kommer att få följa med mig till vardagsrummet i morgon såklart..  
Några fler... ja ni märker ju att jag är beroende.. 

/ Terese

15 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt snyggt!
Jag har inte vågat börja köpa de där lyktorna än för jag har misstänkt att de är som du skriver; ett gift ;-)

Villa Hemma sa...

Fiiiint!

seventeendoors sa...

Supersnyggt blev det!

Life Of An Angel sa...

Åh vad fin skänken blev!!

LIVSGLITTER sa...

SNYGGT! VILL HA!!!

HannasHörna sa...

Hej hej!

Snyggt! Vilka fina bilder du visar.

Fredagen är definitivt den bästa dagen på veckan.

Kram kram

Jenny sa...

Snyyyyggt! Jag gillar färgen!
Fredagsmyset är i antågande, härligt!
Kram Jenny

Anonym sa...

Jättefina lyktor! de står nu på min önskelista!

Kram/Janni

Marits vita skrin sa...

Mycket snyggt Terese.

Förresten, jätte bra skrivet om våran tjänst som vm. Jag kommer oxå heta vm inom kort, hahaha. Ja, man har hetat allt möjligt. same same.

Kram på dig
Marit

Brunkullan sa...

Blev toppenfint!
Den nyansen kan jag tänka mig på köksbordet i stugan...hm..
Note to self: Grå skiffer

Lyktorna är galet fina. Och precis som med ittala lyktorna vill man ha många i grupp!

Kram Susanne

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Vackert!

Snyggt med det blåa mot det grå!

Älskar mina lyktor som jag blandar upp med de stilrena kivisarna!

Fler lyktor till folket ;)

Fin fredag!

AK/CanCan sa...

Ja härliga fredá.. vad fint det blev!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Men jisses va fin den blev, såg lyxig ut på något sätt! Lyktorna är superfina, har ingen själv men suktat efter dom fler gånger!

Beslagen kan du ju slänga ner i en plåtburk med...hmm är det amoniak?! Då försvinner färgen :)

Trevlig helg, kram!

inredningsgalen sa...

Vilken fin färg, helt såld på den!
Tror jag lånar den iden o målar vår toa dörr i källaren med den färgen, kommer passa fint på den gamla spegeldörren!

Signe sa...

Så fantastisk vakkert ♥