Visual merchandiser

tisdag 4 oktober 2011

Gult är inte fult


Foto: Patrik Hagborg / Johanna Flyckt

Så härligt med en ny färg på ikeaskåpet. Riktigt snyggt! 
Det är kul när någon har vågat förändra de produkter vi är vana med att se i orginalfärg. 


Foto: Butik Lanthandeln

Gult känns som en frisk kulör! En liten solglimt och kanske borde man ha någon nu när vintern kommer.

Jag kan lägga till här efter att ha läst kommentarerna att, nja... jag har alltid haft gul och orange jag med som längst ner på listan. Speciellt i klädväg, det liksom passar inte tillsammans med min bleka hy.Lila är också en sån där färg jag har svårt för. Ska jag gilla den så ska den vara väldigt dov och smutsig. Jag passar bäst i kallare toner och blekare nyanser av blåskalan. Men ibland får jag någon släng av färgsaknad... oftast blir det då i inredningsväg. Ja ni har ju sett min skänk i turkost =) 

13 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Vet inte om det är fel på mej men gul är faktiskt den enda färg jag inte kan tänka mej att bära i klädväg. Inte heller inredningsväg. Vet inte vad det är med den färgen men jag förmår mej bara inte.
Men ändå tycker jag om den översta bilden, den är så mjuk på något sätt...
Ha en fin fortsättning på tisdagen :)

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Jag som alltid har ogillat gult, orange och alla dess färgnyanser har faktiskt börjat älska just orange och gult. Märkligt...

Man blir så glad av gult. Älskar verkligen den gula gamla byrån. Härlig gul färg! Solgul!

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Psst... tack för tipset om butik lanthandeln. Den var ny för mig. och ÅH! Så många fina saker. Där ska jag shoppa loss sen... härligt med färg på de vackra gamla möblerna. Lovely!

Precis vad jag letat eftersom är lite lat och inte orkar måla själv...

/C.

Tina (http://blogg.skanskabyggvaror.se) sa...

Gult är väl en härlig färg att inreda med nu på hösten. I lagom dos som på dina fina bilder :)

Kati sa...

Håller med! Gult är snyggt hos andra men passar inte lika fint hos oss. Vilken tur att det finns tidningar och bloggar att färgfrossa i!

mariaemb. sa...

Hahahaha, jag älskar ditt tips på övertalningsmetod!!! Här ska planeras tapaskväll! ;)

Ha en fin vecka!
KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Gult är fantastiskt snyggt! En av mina favvo-färger just nu faktistk :)

Och idag skiner ju solen också!! Gult :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

IKEAs möbel (kommer inte ihåg vad den heter) var riktigt fin i gult. Det enda gula jag kan komma på här hemma är ett par converse som hängt med några år nu, gillar dom på höst och vår då dom piggar upp :D
Och ja teak, det är verkligen farmor även om min farmor kanske inte riktigt har det sådär smakfullt ;)

Kram

Ylva sa...

jag tycker att gult och orange är grymt fint som accentfärg. Tror gult fick dåligt ryckte ngnstans i början på 90-talet när folk svampmålade väggar i gult och blått typ. hua. Hellre då en klarare gul färg på en detalj. Tiptop.

Vad gäller kläder så har jag en klargul väska i läder. Nästan varje gång jag har den på stan så får jag kommentarer från folk (även killar!) vilken fin väska.

AK/CanCan sa...

Jaa till färg accenter!
HOs mig har det bara råkat bli orange lite här och lite där..

Livet är Underbart sa...

Neo´s en hylla fick bli gul. En riktig färg klick=)

Anna sa...

gult tillhör verkligen inte min favorit direkt, inte alls! Men till mitt stora förtret så min 3,5-åring älskar gult! Så en kompromiss är att mamman bestämmer basen i inredningen och pojken får bestämma leksakerna, och de är ju så grälla, särskilt om man gillar Pippi, som han gör.

Men kofferterna gillar jag!
Kram Anna

Ulrika sa...

Själv tycker jag gult är rätt häftigt. För snart 2 år sedan målade jag vår köksoffa knall gul =) Den blev en stor favvo här här hemma =) och även på en inrednings forum =) Nu har jag målat den svart hihih Men är sugen på att måla ett skåp i gult nu i stället =)