Visual merchandiser

onsdag 12 oktober 2011

Festen fortsätter...




 Jag fortsätter att fira snart 500 000 besökare!!

Nu får DU chansen att vinna en valfri kudde från Soul Of Himla sponsrat av Julias Vita Drömmar. Otroligt fina kuddar som är lätta att tvätta och går torktumla. Och hur värdefullt är inte det, småbarnsmammor och karriärskvinnor där ute!? Kuddfodralet är i tjockt fint linne och innerkudden ingår såklart. De finns i fler härliga färger, modeller och färger. Värde 599 - 699 kronor.

För att vara med och tävla så gör du såhär:


(Har du inte Facebook då kan du istället lämna en liten
kommentar i Julias vita drömmars blogg. Om ni vill så
finns Hedvigochjag också där att GILLA)

2. Berätta om ditt bästa budget inredningstips! 

Tävlingen pågår till och med onsdagen den 26 oktober.
Ev. vinskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!


67 kommentarer:

Ida sa...

Mitt bästa budget inredningstips är att städa så det är rent och undanplockat, hämta in en gren, blomma eller ett vackert blad från naturen och sätt i en vas. Tänd ett ljus och njut... Nästan helt gratis! Vill man lägga några få kronor är mitt bästa tips såklart loppisfynd, billigt miljövänligt och personligt blir det då!

Nu håller jag tummarna för en fiin Soul of Himla kudde som jag velat ha lääänge. Och gillar Julias vita drömmar på Facebook.
Kram Ida

Brunkullan sa...

Kul med ännu en tävling:)

Bästa budgettipset är ju loppis, där man kan hitta supermånga fina saker att fixa till.
Eller att bara ta in saker från naturen. Kottar, löv, grenar, stenar, mossa...ja bara fantasin sätter gränser:)

Gillar på fejjan också!

Kram Susanne

Nilla sa...

Hej :)

Bästa budgettipset är nog att återvända gamla ylletröjor och sy kuddöverdrag av dem. Personliga kuddar som är härliga speciellt nu på hösten och vintern :)

Gillar givetvis på facebook :)

Ha en skön dag!

Kram Nilla

ANNIKA sa...

Så jättefina kuddar som man bara vill ha....HIMLA fina!
Mitt bästa tips är att besöka andrahandsbutiker och loppisar och fixa till och måla egna personliga inredningsdetaljer.
Kostar nästan ingenting om man har tur.
Fixa till arrangemang av grenar,löv,ris,stenar,kotter ,blommor mm...GRATIS och personligt.
Ser att fler sysslar meed detta.
Har kommenterat på Julias vita drömmar och deltar i tävlingen.
gustafsson.57@hotmail.com

Unknown sa...

Gillar er båda ;-)
Bästa budget tips (kan ju inte tipsa om naturen nu när mina föregångare gjort det....)
Får bli barnmatsburkar; kan man ju typ göra ALLT av: ljuslycktor, förvaring av pennor, knappar, pärlor..och de går ju att dekorera på en miljon sätt - bara fantasin sätter stopp där ;-)

Snuper snygg ny header :-)

Anonym sa...

Hej!
Ååå underbara Soul of Himla - såklart jag vill vara med!
Mitt bästa budget-inrednings-tips för att få lite fint och fräscht hemma är att köpa några nya mindre gröna växter... det ser så fint ut med nya krispigt gröna. Och det behöver inte vara av det dyrare slaget utan Plättar i luften, Hemtrevnad osv.
Så gör jag ofta, det piffar upp snabbt!

Bästa hälsningar Johanna i Örebro

Mikaela sa...

Mitt allra bästa budget tips är sprayfärg! Jag sprayar gamla krukor, ljusstakar, brickor, lampor, gamla konservburkar osv. Finns inget snabbare och lättare (och kanske billigare?) sätt att skapa nytt :)

Och har gillat Julia på FB nästan från dag 1 :)

Ha det bra!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad roligt! Jag vill gärna vara med!!
Jag gillar redan på Fejjan!
Och mitt bästa budgettips är att använda, somjag har gjort hemma, gamla bärlådor som dekoration på väggarna, eller lägga på varandra
som ett bord!
Nu håller jag tummarna!!!!
KUL med sånt här! Kram!

Anonym sa...

Mitt bästa budgettips som jag ofta gör och får mig alltid på myshumör och nöjd blick är att flytta omkring mina nuvarande inredningsgrejer på andra ställen. Ljuslyktan som jag nästan var lite less på blev roligare igen, kudden ser annorlunda ut mot en annan färg, vasen med inplockade blommor från trädgården går runt i huset, tavlor av mina barn hängs upp på de mest oväntade sätt och så vidare!
Kram Johanna från Skellefteå
Tokgillar Julia på Facebook!

Johanna sa...

Mina billigaste inredningstips är att möblera om på hyllor, det kan göra jättestor skillnad och man får denhär "ny" känslan, och så tänker man "men varför har man inte tänkt på att kunna ha såhär innan" samt att rikta sina spotlampor (om man har sånna i taket) åt andra riktningar än vad man är van vid.

Det minsta lilla kan göra så mycket!

Ett hett tips till är, att gå till sitt garage/förråd/vedbod, där finns mycket "rat" man kan göra någonting kul av, bara man har fantasi!!:)

-kika in på min blogg, jag gjorde ett bord som gav ett helt nytt rum.

*håller tummarna och gillar på facebook*:)

Linda på Fyrstrand sa...

Jag gillar Julias vita drömmar! Bloggen, butiken och på facebook :-)
Mitt bästa budget-inrednings-tips är att leta på mormor och morfars gamla vind. Har du inte tillgång till det så kanske en faster eller morbror har en spännande skrymsle ;-) Lite färg och piff kan åtgärda det mesta, tom en 80-tals pryl :-) Återvinning gillar jag också!

HOUSE OF SVEA sa...

Men vilken härlig tävling! Jag vill vara med :)

1. Jag gillar Julias Vita drömmar på Facebook :)... och Hedvig :)

2. Det är väl att använda sig av det man redan har hemma. Det är fint att dekorera med frukt och grönsaker. Så istället för att gömma dessa i kylskåp så ta fram det. Lägg upp i en vacker skål. Likaså att använda sig av naturen. Ta in vackra höstlöv och dekorera med. Kostar ingenting och blir så vackert!

Kram Anna

Åsa sa...

mitt bästa budget tips är att köpa böcker på loppis (såna där för en krona st) med fina bilder i. passar perfekt till en tavelvägg. och med lite tålamod och letande så kan man få det enhetligt.

Det grå huset sa...

Några av mina bästa tips är att söka inspiration på alla vackra inredningsbloggar som finns runt om i världen, ta vara på det som finns ute i naturen och använda sin livliga fantasi :) För vad vore inredning utan vår fantasi? Mvh Elin H

mariasvitabo sa...

Vill gärna vara med och tävla!

Mitt bästa budget tips är att gå på loppisar, leta i ladan eller varför inte besöka en auktion. Där brukar saker och möbler dyka upp! Sedan är det bara att dekorera eller att ta fram målarpenseln!

Kram Maria

LIVSGLITTER sa...

Liten fråga, vad innebär ev vinstskatt betalas av vinnaren?

Mvh L

mariaemb. sa...

Grattis! Så kul! Gillar genast på FB. Julias vita drömmar gillar jag redan och funderar nu på mitt bästa budget tips....

Hmm, tror ändå att loppis och second hand är riktigt bra även om det kanske inte är något nytt. När man är student som jag så får man verkligen se till att begränsa budgeten och då är det bra både för ekonomin och miljön att handla begagnat. Att ta in naturen är också ett tips. Sen tycker jag att man ska begränsa sin konsumtion, hellre spara och köpa en lite dyrare sak som håller i längden. Totalt sett blir det förmodligen dyrare att köpa många och billiga saker som inte håller eller som man blir less.

Ha det fint!
Kram Maria

Livet är Underbart sa...

Hej! Gillar dig bums! Julia är redan gillad;) Budgettips? Hmmm, loppisar mm har ju dom flesta redan sagt. Men det absolut bästa är vänner- när dom tröttnar på något och du tröttnar på något- så lånar man av varandra. Har ett par zinkhus utlånade ett tag till en student kompis. Håller tummarna<3 Kram Jenny

Anonym sa...

Att rensa i sina prylar o inte ha för mkt framme är snyggt.
Det man inte använder eller älskar behöver man inte spara.
Ordna träffar med vännerna o byt grejer. Gratis! Och kul!
Sälj resterande! Tjäna! Mkt roligt!
Gå hem o njut av att ha rent o rensat. Underbart skönt!
Tänd ljus o ha personliga foto framme, kanske en fotovägg. Kanske nån doftpåse...

Mvh Helena, Ystad.

Anonym sa...

1)Oh, jag bara älskar kuddarna från Soul Of Himla. Skulle bli oerhört glad om jag hade turen att vinna en. Håller nu både tummar och tår för tur.

2) Mitt absolut bästa budget inredningstips är att sälja saker man själv tröttnat på och köpa något nytt som kanske stått på önskelistan länge.Inget behöver egentligen kastas bort.Det är det som kallas för återvinning.

Kram
/Ingela

imoolsson@hotmail.com

Anonym sa...

God kväll!

En sån här tävling vill inte jag missa! Mitt budget tips är att köpa möbler på loppis, second hand m.m och behålla som de är eller måla om! Nästan alla mina möbler har jag köpt så, och hur billigt som helst!

Tröttnar man så gör det inte så mycket, då kan man sälja vidare.

Har också länge velat ha en fin soul of himla kudde! Har shoppat mycket i julias butik, men någon sådan kudde har det tyvärr inte blivit...än! Hoppas på värsta turen nu, vore så kul att vinna!

Ska absolut gilla er båda på facebook!

Kram/Janni(jannimaya@hotmail.com)

Anonym sa...

Hej!!
Mitt bästa budgettips är konservburkar...olika storlekar,att plantera i eller ha ljus i.Finns snygga motiv o även snygga i metall,el klistra på en favvotapet el bara spraya de m billack!!

Anonym sa...

Hej igen!!
jag m konsrvburkarna ;)heter Karin J :)

Maria sa...

Ja loppis är ju alltid ett säker kort, annars gillar jag Tradera. Här kan man både sälja o köpa sånt man tröttnat på, har hittat ett par fina fynd.
Ett tips är att köpa billiga ramar, gärna i olika storlekar o stilar, måla dem alla i samma färg o vips har du till en snygg tavelvägg. en snygg ram med en bit tapet i är oxå en billig men fin gåbort present!
Nu håller jag tummarna, ett sådant kuddfodral hade gjort sig i vår säng!!!!!

Eddan sa...

Gillar redan på Facebook :-)!

Kuddarna är jättefina. Mitt tips, som min syster och jag brukar använda oss av är att vi byter/lånar inredning av varandra. Det jag tröttnat på känns nytt hos henne och tvärt om.
Har man ingen man kan byta med så är förstås tipset det gamla "uttjatade" tipset målarfärg. Lite ny färg gör susen på en trist inredningsdetalj ;-)!

Kram från Anette

Mias Lilla Granby sa...

Härligt tävling!!!

Mitt bästa tips är en burk med färg, för egen del har jag alltid en burk vit färg hemma. När jag tröttnat på julblomman målade jag bara den röda korgen vit, eller betongljusstakarna som inte riktigt blev så fina som jag tänkt, vit färg och allt blev mycket bättre.

Och självklart ska jag gilla Julia :)


Ha de gott!!
Mia Carlsson

Hannah S sa...

Hej!

Vilken toppentävling! Soul och Himla kuddarna är ju bara helt ljuvliga (och från bästa nätbutiken dessutom :))!

Mitt bästa budget inredningstips är; blommor/växter! Behöver inte kosta många kronor (kan ju till och med vara gratis) men sätter alltid pricken över i:et i all inredning tycker jag!

Både Julias vita drömmar och Hedvigochjag gillas givetvis redan på facebook!

Tack för en härlig och inspirerande blogg!

MVH/ Hannah S

Bodil sa...

Jag gillar redan på fb sedan dag 1!
Och de där kuddarna är ju helt ljuvliga. Jag har klämt och känt på dem flera gånger men aldrig unnat mig än. Detta kanske är min chans?

Mitt bästa budgetinredningstips är sy fina kuddar av kökshanddukar om du inte har råd eller prioriterar att köpa färdiga kuddar.

*nu håller jag tummarna så knogarna vitnar*

Kram, kram.

Anna sa...

1. Åh jag gillar er båda på facebook redan!!

2. budgettipset är att använda sådant som man redan har hemma och försöka se det på att annat sätt, t ex en äppellåda blir ett nattduksbord med ett par hjul, eller en sj-pall (lastpall) blir ett soffbord med ett par hjul, ett äpple blir en ljusstake med ett hål i för ljuset. osv....

Hälsningar Anna i Höja

Anonym sa...

Så många bra tips här finns att läsa;)jag brukar oxå "storstäda"så det luktar gott av citronsåpa,det är undanplockat och fint.tända lite ljus och dekorera med vad naturen bjuder,tex fina blommor eller löv,kottar grenar stenar kastanjer.granris mossa till vintern.addera frukt och gönt och du har finfint arrangemang för liten peng
dojjan74@hotmail.com
p.s ska genast in på FB och gilla!

Sofia sa...

Åh vilken underbar tävling, de där kuddarna är ju bara så himla himla fina:))
Jag gillar redan Julias vita drömmar på facebook:)
Mitt bästa budgettips är att sälja allt som man inte längre behöver på loppis. Jag gör det nu och det är verkligen jättebra att någon annan vill ha det som jag inte längre behöver, och att man sen tjänar lite extra är ju perfekt!:)det är sådan skön känsla när man har rensat, att man bara spar saker som man verkligen tycker om. Sen att man kan göra så mycket själv, som att sy kuddfodral av fina tyger, måla om möbler in en färg man gillar, ta in blommor från naturen, det gör så mycket. Hoppas hoppas på massor av tur:))Kram Sofia

Sofi sa...

Hejsan!
Ja, självklart vill man vara med i tävlingen. Kuddarna från Himla är helt underbara. Gillar Julias vita drömmar på facebook.
Ja, mitt bästa budget inredningstips är att kunna ta vara på det naturen har att erbjuda och fynda vackra gamla saker på ex. loppisar och auktioner som man kan dekorera sitt hem med. Man kan göra mycket vackert av gamla dörrar och förnster. Gamla skadade möbler som ingen annan vill ha, kan man själv fixa till och använda istället för att köpa dyra nya möbler. Gamla gedigna möbler är av de vackraste man kan ha i sitt hem, tycker jag och man kan göra riktiga fynd. Nu hoppas jag bara på turen att få vinna denna underbara kudde:). Kramar/Sofi

sörgården sa...

Mitt favorit tips är att ta vara på lakanen med vackra spetsar som inte går att använda i den moderna sängen. Jag tog ett par gamla naturfärgade urtvättade linnegardiner och sydde ihop med de vackra lakanen jag fått ärva. Linnetyget fick vara framsida och lakanet undersida på påslakanet och så vek jag över kanten så att spetsen blev en dekoration längst upp på påslakanet. Vackert med det grova linnet som möter det vita lakanet och spetsen! Mina favoritlakan! Vackra i sängen och sköna och svala mot kroppen. Har man inte ärvegods finns det ju mängder av spetslakan att få tag på på loppis till inga pengar alls! Och har man inte gamla linnegardiner på hög har ikea billigt och fint linnetyg på löpmeter för bara 69:-/m
Det kräver lite tid men är väl värt mödan:)
Sen passar det ypperligt med en himlakudde att bädda med tillsammans med de ljuvliga påslakanen, tihi.

Gillar både dig och Julia på fb! Såklart:)

Varma hälsningar Magdalena

Veronika sa...

Min mamma köpte ett nytt sommarhus förra året med tillhörande ladugård. Där har jag smitit in flera gånger och hittat allt möjligt fint, min sambo tycker mest att det är bröte men jag ska allt visa honom att det är så mycket mer. Gamla fönster, spikar, pallar och brädor. Tyvärr har jag inte fått hem det till Göteborg än men när jag får hem det då ska här fixas och donas. Kanske snickrar jag ihop ett litet skåp med hjälp av pappa, haha :) Så om man har tillgång till en gammal ladugård så lovar jag att man kan hitta en massa fint :D
och jag har självklart gillat på facebook!

Hälsningar Veronika

Anna sa...

Mitt budget tips i detta hajpade washitejpstider är just att använda washitejp. Spara in att köpa ramar, flytta runt kort, bilder utan att känna att det blir hål och ommålning så småningom. En rulle är inte så dyr men går att göra mycket fint med! Washitejp som suttit på ett paket sitter nu och klistrar upp kort på kylskåpet i mitt hem =). Går att använda till mycket mer för att fräscha upp saker!

Joanna Eva sa...

Vi har precis flyttat från en liten 2:a till ett hus på 156 kvm och det mycket kostar pengar . Så då är det alltid kul att gå upp på svärmors/svärfars vind och hitta gamla fina grejer. Vissa går att används direkt - vissa pyntar jag med lite färg! Och då är det himla "budget" att ha en svärfar som är målare i yrket!

Trevlig helg!

Sofie sa...

Grattis till snart 500 000 besökare. Stort, bra jobbat!

1. Har inte facebook så lämnar en hälsning i Julias blogg.

2. Mitt bästa budgettips är att använda sig av barnen eller barnbarnen (eller sig själv om barn ej finns till hands) Antingen sätta sig och pyssla med de (så får man även lite mystid) eller använda sig av fina saker/teckningar de har gjort på dagis. Att använda barnens skapelser ger hemmet en personlig stil och man blir ju så glad när man får njuta av deras konstnärstalanger. Lätt att förnya och följa årstider/högtider, oväntat, billigt, kärleksfullt och vackert.

Detta var mitt lilla bidrag.... fingrar och tår hålls!

Anonym sa...

Har inget Facebook...
Men kanske kan man hoppas på lite tur ändå!
Bästa tipset är färska blommor lite här och där!

Michaela karlsson sa...

Hej
Gillar såklart Julia på fb!

Mitt bästa inredningstips när man vill hålla i plånboken är att städa undan hemma och ha sparsamt med saker framme hemma så att man istället kan byta ut och byta plats på saker så känns det alltid nytt och fräscht! Detta skall absolut inte underskattas, men om man ändå är sugen på att inhandla något nytt så är ju loppis något både jättemysigt och även budget, och det bästa av allt är ju att man kan göra möbeln till 'sin egen'!!
Tack för en jättefin blogg!!;-)

Hälsningar
Michaela Karlsson

LIVSGLITTER sa...

Självklart är jag med och tävlar!! Har gillat på FB såklart och mitt absolut bästa budget och inredningstips är:

Att försöka skapa det man vill ha själv, istället för att köpa dyra märkesvaror! Jag funderar alltid på om jag kan göra det själv istället. Tex så har jag fastnat för day home kuddarna, då sydde jag några själv och tryckte text på. Inte exakt som dessa men dom duger till mej. Jag har även planer på att försöka mej på att sy en egen "tine k" lampa i samma stuk.

Göra egna grafiska tavlor i datorn, personligt och vackert. Framförallt bra för plånboken!

Kram!!

Anonym sa...

Gillar både Soul of Himla och Julias vita drömmar mycket! Bästa tips: köp gamla ramar på loppis el dyl, rama in bilder av nära och kära och gruppera till en fin tavelvägg. Det ger mycket hjärta, charm och personlighet till hemmet!Karoline

Jessica sa...

Jestapetter vilket underbart pris! Jag har suktat länge, länge efter en sådan kudde men det har inte riktigt funnits plats i budgeten...

SÅ nu håller jag alla tummar jag har! Gillas på facebook både Julia och Hedvig och jag!


Mitt absolut bästa budget tips nu inför vintern är att ta in grenar och spraymåla antingen svarta eller vita och sätta i en glasvas. Enkelt och snuggt!


Kram Jessica

Anonym sa...

Åh jag har länge velat ha dessa kuddar men man har inte riktigt råd till det när man är student, så nu hoppas jag att jag har turen med mig.

Mitt bästa budgettips är att städa och gör det fint i hemmet, plocka in material från naturen och tänd lite ljus. Blir hur mysigt som helst för inga pengar.

Jag gillar såklart på facebook.
Kram Sofie Redegard

AstridJ sa...

Älskar de underbara Himla kuddarna!

Mitt bästa budgettips är faktiskt att handla det man verkligen verkligen vill ha (dyrt eller billigt). Spara hellre till något du spanat på länge men som kanske kostar en större slant istället för att köpa något billigare som man ändå inte är riktigt nöjd med. Tillfredställelsen som infinner sig när man väl fått det som man längtat och suktat efter är oslagbar och man sparar garanterat pengar på att slippa byta ut det man inte är riktigt nöjd med många gånger för att det aldrig blir riktigt bra.

Gillar självklart Julia på facebook!

Anonym sa...

Hejsan
Att hitta en fin loppis möbel och ge den lite färg, det gör underverk med råger. Man får en härlig känsla och ett "liv" i inredningen. Stor skillnad mot att köpa en färdig vit möbel. Så blir det ju så mycket billigare ;).
Har givetvis tryckt på gillaknappen på fejjan.
Jessica B

NerbyKatta sa...

Mitt bästa "budget-inredningstips" är att leta i nån äldre släktings gamla saker! Garanterat finner man någon skatt som släktingen definierar som skräp ;) Ett till tips är att gå ut i naturen och plocka in den! Har plockat massor av mossa, lingonris, kottar mm som jag kan pynta till det med hela vintern lång.

Gillar redan Julias vita drömmar på facebook :)

Kram Katarina.L.

Kviddevitt sa...

Jag brukar ju förstås inte vara med och tävla men så är det just Soul of Himla kuddar jag önskar mig i varenda säng och soffa hemma hos mig... så jag kan inte låta bli :)

Och tänka att Juliasdrömmar var den första netbutiken jag hittade och föll för, då när det knappt fanns varken det eller så många bloggar heller för den delen, och att hon fortfarande håller måttet Julia....

Budget tips, sa du. Hmmm, finns ju en del faktiskt. Som någon skrev: ett nystädat hem. Eller på allas väggar just nu, inklusive mina egna: lite tejp att sätta upp vackra bilder med.

Men just i dag så så har jag faktiskt gjort ett sånt grymt klipp.

En grå kudde, från Day Home, med små, små inbroderade speglar (tänk så snygg till en kudde skrynkligt linne från Himla ;) ;) ;), som jag tokförälskade mig i i en inredningsbutik för någon månad sedan (Zebra i Hgb). Stod och övervägde länge men till sist fick priset på 999 kr att lägga tillbaka den ändå.

Men så nu vann jag budgivningen på Tradera på en helt ny med lappar kvar . För 320 kr blev den min! Så därför får mitt budget tips just i dag bli Tradera (eller Blocket). Med lite tålamod och is i magen kan man hitta precis det man önskar sig där till betydligt mindre summa där.

Mvh Elin

Kviddevitt sa...

Psst! Jag har gillat på fejjan...

Terese sa...

1. Jag GILLAR både Julia och dig!

2. Mitt bästa budgettips är nog att använda gamla fina små stuvbitar till att sy en glad liten vimpel som får pigga upp i ett hörn. Går att göra utan att ta sig utanför dörren, och så går det hyfsat snabbt också. Ett annat litet tips är att plocka in en blomma, kvist eller dylikt från trädgården eller naturen. Piffar upp vilket rum som helst. Eller varför inte släcka ner, så att allt damm inte syns, och tända ett stearinljus - kanske enklast och mysigast av allt?!

Hoppas på tur! Hälsar Terese Gustafsson

MITT VITA HUS sa...

Tjingeling!
Jag är gärna med med:)

Mitt tips får bli sälj allt du har tröttnat på på blocket eller tradera så någon annan kan få glädje av det, inte hamstra;)

Ha en fin dag!

KRAM

ps, gillar både dig och Julia på fejjan;)

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!
Toppen tävling.

Mitt budgettips (som ingen annan skrivit än vad jag kan se) är målarfärg. Man kan piffa upp möbler, väggar, dörrar mm med färger. T.ex. så köpte jag en anslagstavla från tiimari med en hemsk grön ram. Köpte matt svart färg och voila så är det en fin anslagstavla (inspirerad av din anslagstavla) :-)

Kram Lina

Mjuka sa...

Hej!
Mitt budgettips är att använda papper, klippa i tidningar, köpa snygga kort och sätta i snygga ramar. Min 16 åring ville ha ngt coolt på sitt rum, så jag har börjat tapetsera med bilder från utlänska glossy magasin med modebilder. Tanken är att jag skall fylla en hel vägg. Sen skall jag sätta snygga lackhyllor från ikea. Budget= DIY.
Mindre ekonomi= mer kreativitet.
Ha en fin dag!
kRAM mALIN

Korngatan sa...

Hej!
Det finns ju så många budgettips! Ett passande i den här tävlingen kanske är att sy egna kuddfodral! Det ska jag ta tag i nu veckan för att höst piffa ett alltför rosa och somrigt hem! :)

Men det är ju klart...skulle ju gärna komplettera med en vinnar-kudde! :)

Jag "gillar" på Facebook!

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag "gillat" Juliasvitadrommar på facebooke ;)

1,En rejäll städning till att börja med.

2,Ett par lukta gott ljus för stämning och doft.

3,Natur! Gå ut och plocka något som naturen bjuder på. Tex efter årstid blommor, kottar stenar, snäckor allt av de sorter passar jättefint i en glasvas/skål. Klassiskt och enkelt. (låt gärna barnen välja, så blir det extra kul)

4, Ett annat tips kan vara att måla eller klä om en möbel. Effekt fullt och kan vara billigt ;)

Mvh/ Jenny SP.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Trodde jag hade tävlat men det hade jag visst inte! Gillar så klart både dig och Julia på FB.

Bästa budget tips är bland annat att ha en egen loppis för prylar du tröttnat på (eller som du fått i julklapp av gamla farmor som du lett gulligt och tackat för, för att sedan gömma och glömma bort ;) taskig jag är va?!!) På så sätt kan du få in en slant för att köpa dig något nytt. Eller så frågar du gamla farmor (el släkt, granne mm) om du får rota på deras vind, källare, uthus mm
DÄR kan man finna skatter som dom ofta tycker är skräp och mer än gärna vill bli av med!

Håller tummar!
Kram M!

Matilda Blomgren sa...

Mitt bästa inredningstips är att städa. Ett lagom välstädat hem ger känslan av att man bryr sig. Tycker även om att göra hemmet mer personligt genom att fynda på loppis och hämta in grenar eller blommor från naturen!

Gillar självklart er båda på Facebook!

Anonym sa...

Mitt bästa tips är att ha en röd tråd genom hela huset. Då kan man förändra snabbt genom att flytta en kudde från vardagsrummet vidare till sovrumet och sen slutligen i barnrummet, istället för att alltid köpa nytt.

/Isabelle

Mitt skabbiga chica hus sa...

Test, funkar inte att kommentera

Mitt skabbiga chica hus sa...

Nu verkar det funka igen:-)

Mitt bästa tips är att sy kuddar av ex kökshanddukar från Greengate eller stuvar från finare märken. En 50x70 handduk räcker till en 50x50 kudde med liten sömsmån och knytband och enfärgat bakstycke. Så för 79 kr får du ett jättefint kyddfodral som förändrar hela soffan eller barnrummet. Finns också fina handdukar i julkollektionen som blir fina kuddar för en billig peng!

Jag har gödslat hela lekstugan med kuddar!

Men, jag skulle bli väldigt glad om jag vann en lyxig kudde från Himla! Lite mer avancerad att sy än mina raksömmar;-)

Klart jag gillar Julia på FB.

Kramar! Mia

Pysselsyster sa...

Hej där!

Jag vill också vara med.
Mitt bästa tips, näst efter att byta prylar med mamma, är faktiskt att resa bort ett par dagar. När man sen kommer hem igen känns hemmet sådär efterlängtat och fint när man ser på det med nya ögon. De små skavankerna man upplevde som stora kanske inte är så oövervinnerliga som man tänkte.

Kram, Fia

Anonym sa...

Hej!

gillar på facebook och varit fan av Julias blogg och internet shop länge.
Mitt tips är att fylla på de fina/dyra tvålpumparna i glas med refilltvål som är billiga. Sätt gärna in en ros från trädgården i liten vas i badrummet också ,så ''vipps'' har man ett lite lyxigare och mysigare badrum.

Mvh Jessica Johansson

Julia sa...

Mitt bästa budgettips är att involvera barnens fantasi. Genoma tt hjälpas åt att plocka, plocka och åter plocka undan alla saker till sin plats finns det plats att dekorera hemmet med diverse fina saker hemburna från alla turer i naturen. Här samsas nypon, stenar, kottar, kvistar och löv året om. De är dessutom perfekta att ha i barnens pyssellåda, när klippa och klistra-andan faller på.

Vi gillar Julias blogg/butik på Facebook!

MVH Julia Larsson

Trädgårdsgatan 6 sa...

Hejsan,

Gillar såklart er båda två å har gjort sedan länge!

Ett milt doftljus i hallen eller köket som hälsar gästen lite extra välkommen.

Billigt å alltid inbjudande är nybäddat med nytvättat som ger fräsch doft och härlig känsla både för dig och för åskådaren.

Och om man har möjlighet en varm och sprakande brasa mha några få vedträn. "Varma kramar" från kaminen eller kakelugnen kan få den kyligaste att tina upp och dela med sig av de mest underbara minnen och erfarenheter.

Stor Kram / Maria

Jenny B sa...

Ooh, vilken vinst. Klart man inte vill missa det. ;)

Gillar både dig och Julia redan på FB.

Mitt bästa tips är att man storstädar med citronsåpa, vädrar hela huset, byter lakan och tänder doftljus här och där. Flyttar runt några inredningssaker - för det ser ut som nytt när man flyttat på dem. När allt är klart så ska man värma en eller två kanelbullar i ugnen så att det doftar nybakade kanelbullar. Sätt dig med en kopp te/kaffe & en kanelbulle, tänd ljus på bordet och njut av ett nystädat hem. Det fungerar toppen. :)

Jenny

Anonym sa...

Gillar massor på fb! Mitt budgettips är att satsa sina pengar på sådant som man verkligen använder i hemmet. Att inte ta något annat i stället. På så sätt tröttnar jag aldrig på mina favvo grejer och sparar på utgifterna i längden. Mellan investeringarna njuter jag av allt naturen, maten och barnen har att erbjuda i inredningsväg. Villet ofta är helt fantastiskt! Kram Emma

Anonym sa...

Åh vilken underbar kudde! Jag vill verkligen vara med och tävla! Tack för era underbara bloggar, ni inspirerar verkligen! Mitt bästa budget tips är färg, med färg kan allt förändras, vips så känns de nytt och fräsch! Jag älskar att måla om saker, de förändrar så otroligt! Sen tycker jag om att plocka in alla härliga saker som naturen erbjuder , naturligt vackert och gratis! Jag håller tummar och tår! Må så gott! Kram Sussi Uppsala

Elin sa...

Hej! Mitt bästa budgettips är att åka hem till föräldrar eller mor-/farföräldrar och titta i deras gömmor. Hittar alltid något fint och oftast är det helt gratis, man kanske får lägga nån krona på färg eller nytt tyg. :)

Vore verkligen toppen att vinna en sån fin kudde. Behövs nu när vi snart flyttar till huset!

Kram Elin