Visual merchandiser

torsdag 22 september 2011

Och hur går det nu då?


Med träningen?

Några promenader har det blivit med de nya skorna. Dricker fortfarande massor av vatten och är inte alls lika hungrig som jag brukar vara trots amning. Coca Colan? Den smakar inte alls lika gott längre och max en flaska på helgen har jag tillåtit mig själv. Nu funderar jag på att skippa det helt eftersom jag ändå inte tycker att det är lika gott längre. Smågodiset är ju för härligt men jag gillar även kryddade nötter och mörk choklad så jag funderar på att ta det klivet också.

Jag har upptäckt Olgas blogg och den ska jag plöja igenom i helgen. Massor av bilder på mammamagar som lyckats, träningstips för att kunna träna hemma, kostråd, pepping och annat. Titta in på hennes blogg och jag lovar att du fastnar en stund. Olga fokuserar på att trimma mammakroppar och att se hennes egna före och efter bilder är minst sagt inspirerande. Det går även att boka henne som PT online och få kostråd för varje dag samt träning och  feedback. Eller så kan man få (ja köpa) ett träningsprogram i pdf form via mail.

Problem nummer ett för mig just för att komma i gång är att min sömn är så oregelbunden den kan bli, men jag försöker ändå att ha fasta tider att äta på. Inför nästa vecka så måste jag se över vad jag äter också för nu är det ingen koll alls. Det största problemet är nog att jag tror att de maträtter jag äter inte är så onyttiga.


Så från och med Måndag nästa vecka:


  • Nyttigare mat
  • Dagliga promenader
  • Äta mellanmål ( slarvar verkligen med det nu )
  • Ha läst på lite i Olgas blogg 

Och som en av mina kloka läsare sagt, det viktiga är inte hur mycket man presterar utan att man rör på sig överhuvudtaget! Så sant.. att känner man inte för en halvmil så gör man nytta bara man ger sig ut. 

6 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Gllade verkligen liknelsen - vårt tillfälliga stugliv och en graviditet. Det är liksom ngt man måste igenom :) Man vill ju gärna ha slutresultatet *asg*
Tack för dagens pepp. Jag har slängt ut allt fr badrummet idag och köpt nytt på ikea, känns lite bättre.... Snart helg :)

kraaaam

Johanna Stålros sa...

Inspirerande inlägg! Tack för tipset. Kram Johanna

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, det stämmer ju verkligen. Den bästa träningen är den som blir av. Jag som har fått för mig nåt så dumt... om jag ändå inte orkar, hinner eller kan gå så pass långt eller länge kan jag lika gärna skippa den. Så idiotiskt och latmasken i mig försvinner inte så. Andra bullar ska det bli (varför ska jämt fikabrödet in i varje mening)

Kram Teres

Marits vita skrin sa...

Hej snygging.

Va f*n i helvete. Inte är det nån som frågat mig heller. Fräcka människa. Jag skrev ett argt meddelande på engelska, undrar om min ilska kom fram rätt, haha.

Tack för länken här nedan ;-)

Förrsten, jag är oxå väldigt inne på Olgas linje. Jag har en tjejkompis där jag bor som är 3 barnsmamma och hon har börjat träna enligt Olgas linje och nju har hon börjat köra passa på kvällarna för dom som vill ute i naturen. Mycket intervall träning. Man kör igenom kroppen på 45 min. Helt perfa. Hon kör även mamabootcamp för mammalediga på dagarna. Googla, det kanske finns nån där du bor.
Min kompis blogg heter träna träna träna och hälsa. Googla det.

Kram på dig
Marit

Life Of An Angel sa...

Olga var coh föreläste på mammablogg galan jag var på i våras. Galet inspirerande och väldigt rolig kvinna!

Härligt med mål!

Ylva sa...

tack för detta bloggtips, ska genast gå in och läsa på Olgas blogg. Ska börja ett nytt liv nästa vecka är det tänkt. Eller åtminstone träna för första gången på ett halvår... :)