Visual merchandiser

torsdag 14 juli 2011

Herr Kantarell

Knäckemacka med smörstekta nyplockade kantareller!


Jisses så gott det är med nyplockade kantareller! Farsgubben är riktigt duktig och sniffar sig till kantarellerna som en svamphund. Han går ut någon timme och kommer hem med några liter. Min frys är faktiskt full med kantareller och i skafferiet står en stor burk med torkade trattkantareller som jag alltid har i min kallops. Det är något jag längtar till med hösten, kallops med svamp och kokt potatis. Och till det rödvinbärsgelé ! Någon som har någon god gryta att dela med sig av?

1 kommentar:

fru cruz sa...

MMMM, älskar kantareller! får nog ta å åka ut till ödåkra å sniffa till mig några själv =). Hoppas du mår bra med magen å allt. När bäbisen har anlänt får vi ta å träffas tycker jag. kram/ Maria