Visual merchandiser

tisdag 26 juli 2011

Galant Garant!





Aldrig någonsin har jag väl velat shoppa så mycket rengöringsmedel av alla de slag som nu. Jag läst inne hos Matilda om märket Garant. Och jisses vilka snygga och enkla förpackningar de har. Sånt som det absolut inte gör något om de får stå framme och skrota. Väldigt mysiga! Jag förstår ärligt talat inte varför fler inte satsar på snyggare design. Hade de här stått i hylla i den butik jag brukar handla i så hade jag förmodligen varit produkterna trogen sen länge. Såklart även beroende på innehållets kvalitet. Så ytlig är jag ;)

7 kommentarer:

kristina - ingen vanlig dag sa...

Nej, att de alla satsar på finare förpackningar det fattar inte jag heller. Se på Saltå Kvarn, vilka fina förpackningar som jag mer än gärna köper och dessa var ju också jättefina. Sen måste ju innehållet hålla kvalitet också. Givetvis.

Ska kolla in dessa saker mer. Tack för tipset!
/kristina

Johanna Stålros sa...

Ja de är ju de snygga förpackningarna som ger vardagssysslorna en extra glans;) jättefina förpackningar du hittat! Kram J

Graadskan sa...

Jag stod och höll i det diskmedlet så sent som igår! Hittade det på Willys här hos oss. Kände tyvärr att vi inte behövde köpa det just nu... Men jag ska absolut testa det nästa gång!
Får nog diska för hand ett tag framöver... ;)

Kram Camilla

Johanna sa...

Sån är nog jag också, måste jag erkänna ;)

Patrik Lindqvist sa...

Jag tycker det funkar bra!
Jag försöker tvätta hår och kropp med så lite skit som möjligt (lite åt no poo-hållet) och använder deras schampoo och balsam. Och diskmedel. Snygga! Kostar inte skjortan heller! Perfekt!

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Oj, vilka fina! Tack för tipset, det ska jag genast kolla in. Mer snygga förpackningar till folket!! :)

Jag som jobbar inom grönsaksbranchen har försökt få till lite annorlunda förpackningar till tex. frysta morötter. Vet inte om vi lyckades, känns som att folk är så vana att köpa sitt "gamla" märke så de byter inte. Rädd för något nytt.

Men det är inte jag, så vi ska definitivt testa de här produkterna!

Kram från Lotta

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Nu kikade jag på Garant och såg att de hade också djupfrysta produkter. Nu vet jag inte om jag är partisk men just de förpackningarna tyckte jag inte jag var lika snygga som våra. (det är inte jag som gjort layouten, har bara varit med och gett förslag)

Bara en liten parentes... haha :-)

Kram kram!