Visual merchandiser

måndag 6 juni 2011

Fredriksdal den 6 juni 2011






Hipp hipp hurra på svenska flaggans dag!

Ja det är väl kanske lite överdrivet att säga att vi har firat men vi tog i alla fall med oss en pick nick korg till Fredriksdal som ligger här i Helsingborg. Det har blivit lite av en tradition, det är fjärde året som vi är där. Det finns en hel del bondgårdsdjur att titta på, folkmusik att lyssna på, en gammal lanthandel, en trädgårdsbutik ( som faktiskt till och med säljer Soul of Himla ) och en hel del annat.

Och vet ni, idag mina vänner har jag övningskört för första gången! Jag har kopplat mellan ettan och tvåan, kört ett tiotal meter, bromsat och ställt in speglar. Jag VET, det är något jag borde ha gjort då jag var 18 år men jag ville liksom hellre lägga mina körkortspengar på en lyxig tempursäng. Så här är jag, 30 år och utan körkort... Jag kan vara en av de äldsta i Sverige som inte har körkort? Nu är det avkoppling med lite barnvänlig cider, nötter och torprenovering på Äntligen Hemma som gäller.

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

Livet är Underbart sa...

Hej! Nej då, jag är också 30 år och utan körkort. Men jag där snart där. Teorin gick som en dans men det där att köra går lite trögare eftersom mannen har bilen i jobbet=( Men men innan sommaren är slut så. . . kram

Camilla sa...

Nädå.. 32 utan körkort. Och det dröjer nog lite till innan jag har ngt körkort. Har lite annat jag måste köpa på mej först ;)

Fredriksdal, dit måste jag åka snart. Det var längesen jag var där :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt med en riktig picknick bland kossorna (eller inte i hagen). Det är något som man borde göra oftare.

Vad kul att körkortet börjar närma sig. Alltid en början. Jag vet hur jag tänkte i början. Jag kommer ALDRIG lära mig. Men nu kör man ju utan att man tänker vad man gör ibland.

Kram Teres

Flickan på landet sa...

UNDERBART med lantlivsbilder på hög nivå :) och grattis till att du har tagit steget att börja köra!!Här hos oss på landsbygden skulle man inte klara sej utan körkort med 40 km till närmaste stad..:) Lycka till!!