Visual merchandiser

onsdag 16 november 2011

Rädda barnen med dina julklappar!



Klänning från Zara

Jag gillar paljetter när det är i den här modellen! 
Har en nästan likadan i guld i garderoben, galet men kul!



Foto: Allt i hemmet

Känslan som jag flirtar med just nu.. teak, gamla skolprylar, industrimaterial.



Foto: Design by leftovers

Inte alls min stil men jag gillar stolen på något sätt. 
Jag gillar kontraster , nytänkade med gammalt och nytt. Feminint och maskulint.

Foto: Formverket.se

En variant av mönstret "Virrvarr" som föddes på 50-talet. Fina glasunderlägg som behövs rätt ofta hemma hos oss, men som dock inte finns.. Kanske dessa?



Foto: Rädda barnen

Design för barns rättigheter. Ett bra ställe att köpa julklappar är ju Rädda barnens webshop där du kan shoppa snygga Acneprylar, coola affisher och en hel del annat. Bilden är så fin!


Tack för alla era synpunkter på mitt förra inlägg! Ni har ju så rätt allihop! Det är ju så viktigt att lyssna på sig själv och det är ju lätt att bli förvirrad. För min egen del så är det att gå tillbaka i tiden och tänka lite som jag tänkte då. Hur gjorde jag innan alla bloggar kom, innan jag köpte alla inredningsmagasin och så vidare. Jo jag lyssnade på mig själv mer. Samma sak med klädinköp. Jag har många gånger upptäckt att jag har velat ha saker som inte finns. Som när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Jag var helt säker på att jag skulle ha manchestergardiner, det gick ju såklart inte att hitta. Två år senare fanns de på Åhlens.. då hade jag redan fått mina uppsydda av mamma. Så lyssnar jag bara på mig själv så blir det bra. Det vet jag.

PS... Kannan och skålarna ute på bloppisen igen pga köpare som hoppade av.


2 kommentarer:

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Tack för att du påminde mig om Rädda Barnens webshop. Där brukar vi köpa något varje år.

Cassandra Rhodin tavlorna du vet, sen förra året köpte maken lovikavantar till mig. :)

Anna sa...

Superbra!! Checka in den ska jag pronto, har glömt helt :P

KRAM