Visual merchandiser

onsdag 23 november 2011

Knappast positiv alls





Ja idag kanske jag är på gränsen till otrevlig?

Men man kan säga vaknat på lite fel sida. För jag förstår inte hur självupptagen människan i denna värld kan bli. Man får jaga folk hit och dit. Man ska vara otroligt tacksam om man får ett svar överhuvudtaget. 
Sen när det passar så har man ett svar, eller när någon kräver en tjänst. Jag är trött på att känna mig som en stalker bara för att jag engagerar mig i saker. Jag är trött på att föreslå saker som man inte ens är värd att få ett svar på. Stackare som inte har tid att svara. Så mycket de måste ha att göra. Tänker man. Och sen så ser man i statusar och så vidare att de visst lever. Och min mail funkar visst att skicka ifrån. Det är bara de som skiter i mig. Men det är bra. Då vet jag vad jag är värd i deras ögon.

Myndigheterna, vilket iof också är människor, de är knappast bättre. Där blir man kopplad hit och dit, personer man söker är inte där, det är upptaget, de är snabba med att dra och kräva pengar. Men när pengar betalas ut, då går det segt, så segt. 

Nu ska vi se om lite frisk luft och ett besök på plantskolan kan ge positiva tankar.

18 kommentarer:

Johanna sa...

Usch så tråkigt! Hoppas att du får ny energi på plantskolan:)

By the way - vad fint ditt grå skåp blev! Man tröttnar liksom aldrig på den färgen.

/Johanna

Emelie sa...

Hej vännen! Inte din dag idag. Vissa dagar är såna och jag tror faktiskt att de BEHÖVS. Ibland behöver man bli så där ***** förbannad och bara vräka ur sig allt. Sen när man är klar med det så känns det mycket bättre och man kanske till och med ändrar sin egen uppfattning. För du, inte är det väl så att du inte är värd något, det är väl snarare så att de inte borde vara värda något. Själv gjorde jag ett ilsket inlägg som "fru surtant" på en facebook sida häromdagen och klagade högt. För visst är det väl så att vanligt hyfs och vett gäller även om det inte finns några regler?! Morra på ett tag du och så tar du lite luft, men bara åt dig själv - ok - för det är du värd!
kram på dig

Signe sa...

Hihi, du har kanskje stått opp med feil fot, men du fikk nå meg til å smile i alle fall. Genial quote!

Klem og en fin onsdag til deg,
Signe

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Ja... som du vet känner jag precis likadant. Är så trött på att jaga. Att alltid ställa upp för folk - sen inte ens få ett tack tillbaka...

Hur svårt ska det vara att bara skriva ett litet svar på ett mail?

Heja dig! Du är så himla bra. Ta inte någon skit. Energitjuvar kan man vara utan. :)

Hoppas du hittar något fint på plantskolan. :)
Många kramar till dig!

Linda.. sa...

Hejsan! Precis den där texten bloggade jag om för ett tag sedan.

För vissa människor behöver just det, en high five. I ansiktet. Med en stol. :)

Hoppas din dag blir bättre snart, man får starkare ben i uppförsbacke! Kram

Anonym sa...

Usch fy .. skriver inte så ofta här men läser dig desto oftare.
Du är en härlig person i det du skriver och så känns det även om jag inte känner dig ! Stor kram till dig idag och alla andra dagar !
♥ Petra i Kalmar

BelovedbyLinda sa...

Håller helt och hållet med dig! I de flesta sammanhang stämmer det faktiskt. Vissa människor har en tendens att tappa folkvettet.

En sak man iaf lärt sig av livet är att aldrig ta någon skit från någon! Att bara omge sig med människor som ger energi inte tar.

Hoppas dagen blir bättre sen :)

Stor Kram Linda

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nu gör du som så att du tar och skriker lite högt en stund (ev att du kastar nåt mjukt i golvet också)och sen bestämmer du dig för att det här ska minsann inte uppta din dag! Heja dig heja dig!
KRAAAAM i massor som början på en forsättningsvis skitbra dag!!

Julias vita drömmar sa...

Oh yeah! Skriver under på den du. Tur att det inte är några nära och kära som behöver den där high fiven, utan faktiskt ruggiga typer som man klarar sig finemang utan, för det gör man.

Anonym sa...

Hm....DU behöver en uggla, det hör jag..den kan hoa att dig. ;-) Du vinner helt enkelt tävlingen! Kram!

ansku sa...

Håller med dig!!!!!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Förstår precis vad du menar! Tyvärr finns dom här människorna överallt och dom är svåra att undvika :(

Skickar en stor kram och än en gång så har du gjort en galet fin header! Och jag gillade kolasnöret, heja H ;)

Marielle sa...

Aj då... JAG är precis en sån där elak dum människa som får ett sms mitt i frukostmatning och tänker att åh vad trevligt att ta en fika, men det får jag svara på sen när jag lagt lillan, och då ringer telefonen och jag blir sittandes, surfar en stund, läser lite bloggar, lillan vaknar, matdags igen, och bajsblöja och så hämta syrran, och sen var det visst mellisdags, och mobilen, vart tog den vägen? Jaså i hallen, på hatthyllan, just det, kolla almenackan var det! Får ta det ikväll när ungarna somnat. Och det blir kväll, åååh så skönt att krypa upp i soffan, jag skulle ju svara på smset. Vart tog telefonen vägen nu igen? Jag får leta sen i reklampausen! Och så går kvällen och natten kommer alltför fort och jag somnar och nästa dag är plötsligt där. Och jag som har tänkt på den goa personen som ville fika och nu blev jag sådär sen med svaret igen, men NU när jag sitter på toa, då kan jag skicka och kolla om det kanske kan passa på onsdag?

Jag är en av dem, de där som behöver stolen rätt i fejjan...

HannasHörna sa...

Hej! Hoppas den friska luften gör dig gott! Kram

Villa Hemma sa...

.... förstår dig precis, tyvärr!

Kram på dig

Unknown sa...

Hoppas dagen blev bra ändå :)

Stor kram

Malin

Anna sa...

Ja ibland är allt helt enkelt skit och då måste man väl få säga det!!

Hoppas det belv bättre sen!

KRAM

Anna sa...

Oj!
Kände mig lite träffad, fast bara lite.
Jag har haft fullt upp hela veckan, varken hunnit kolla mail eller uppdatera någonstans! Vissa dagar o veckor är det bara så!

Men jag har gjort rätt för mig i allafall! Kollat mail o uppdaterat lite varstans bl a till dig! hoppas att det inte strulade alltför mycket när jag inte var på nätet på ett par dagar!

Mvh Anna