Visual merchandiser

onsdag 10 december 2008


Hej på er.


Tydligen så upprör det vissa i bloggvärlden att jag skriver om vart jag köper mina saker och att jag skriver överdrivet positiva saker om "vissa" butiker. Jag har valt att skriva om de butiker jag anser har bra service för att jag tycker att de förtjänar ett gott rykte och fler kunder. Sen så finns det de webbutiker som jag inte önskar lycka till men jag känner att istället för att ge dem ris här i bloggen så struntar jag bara i att handla där mer. Samt att de inte får några goda ord vilket betyder otroligt mycket. Jag kan ärligt säga att jag fått vissa saker för att utvärdera dem genom bloggen, t.ex så ingår jag i en liten testpanel på Russinets hemsida och ska ärligt säga vad jag tycker om sakerna jag får. Och hittils har jag vart hur nöjd som helst. Det är utvecklande för henne att få veta vad kunderna tycker.

Ja så nu undrar jag helt enkelt om jag ska låta bli att rekomendera butiker som jag fått bra service av, om jag ska sluta tala om vart jag köpt mina saker så jag får svara på enskilda mail om det sen istället. Nej, ledsen det tänker jag inte göra. Ni som inte gillar min blogg eller hur jag visar upp mina saker, ingen är tvingad till att läsa min blogg. Jag skriver den för mig själv och gör det för att jag tycker att det är kul.

STOR KRAM
Terese




24 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Röstar på nr 1.

Säger bara en sak, avundsjuka. Det är ganska enkelt att låta bli att läsa de bloggar man inte får någon inspiration från. Det är så tråkigt med missunsamma människor som inte kan lägga sin energi på mer vettiga saker än att prata illa om andra. Men jag tycker synd om dem...de är olyckliga och osäkra individer och inget att bry sig om. PUSS till min vän!

Julle

Hem och Lycka sa...

Jag säger precis som Julia, strunt i och fortsätt som du har gjort! Jag har också fått mig en skopa av det där och det har gjort mig både ledsen och förbannad flera gånger om. Men jag tänker inte ändra på min blogg, jag fortsätter i samma stil som jag har gjort!

kraaaam

Anonym sa...

Jag tycker om din blogg precis som den är och jag tycker du ska köra på i den andan du gjort innan inget att fästa sig vid hedvig är då bara för söööööööt.

Kram Mona

Anonym sa...

Jag tycker verkligen!!! att du ska fortsätta skriva dina positiva kommentarer, jag handlar mycket hellre hos någon som fått ett gott omdöme av någon som jag tycker har bra smak! Hualigen säger jag bara...Om jag var i din situation skulle jag nog strunta i att svara på tråkigas mail också... Kan ingen lära sig att om man inte gillar vad folk skriver på deras egna bloggar, ett klick och man behöver inte vara där längre.. Ha det bäst och, fortsätt gör DIN blogg som DU vill ha den!! Stor kram!! By the way.. Gillade Elsas hem shopen så därifrån kommer det att bli en och annan julklapp!

Pia sa...

Du skal bare fortsætte med bloggen og tipsene om de bra butikker som du altid har gjort! Synes din blog er underbar :-)
Og hvilke skønne billeder af lille Hedvig - jag havde nok samlet alle 3 billeder på èt kort, for de var superfine alle 3:-)

Stor kram Pia

Graadskan sa...

Håller med ovanstående inlägg! Fortsätt precis som förut! Som du skriver, det är helt valfritt att läsa eller inte!

Kram Camilla

Villa Hemma sa...

Röstar på bild 1 som julkort, bild 3 som en fin förstoring hemma.

Sen ang bloggen blir jag bara trött. Gillar man inte innehållet så sluta läs - så enkelt är det! Jag läser inte bloggar om motorer (om det nu finns) för det intresserar inte mig. Har inte ens funderat på att jag kanske skulle maila dem och be dem skriva om lite vit inredning istället *asg*

kram

My White Cottage sa...

Åååå, jag blir bara så trött... Att människor orkar! Jag instämmer till fullo med tidigare talare, gillar man inte innehållet på en blogg så surfa vidare!!! Hur svårt kan det vara liksom??!?? Nej, fortsätt i din anda Terese, vi är många som älskar att kika in här just för att din blogg är precis som den är!!!

Stor kram till dig också!
Jenny

Nettan sa...

Håller med alla kommenterare !
Tycker du gör precis som det känns bäst, varför skulle man inte få ge ris & ros, spelar väl ingen roll vart/ vad man gör det ?!

Fortsätt precis som förut, älskar din blogg & alla dina inspirerande inlägg =0).

Kram Nettan

Brunkullan sa...

Strunt i pessimisterna!
Jag älskar din blogg, just pga alla fina tips, och den inspiration den ger:)
Jag talar också om så fort jag köpt nått och var! Det är väl ganska naturligt att man vill delge andra var man fått bra service, eller rekomendera butiker/nätbutiker som man gillar!?

Fortsätt du:)
Susanne

MITT VITA HUS sa...

Abslout så gör man som man vill, det är ju frivilligt att läsa så pessimisterna ska sluta läsa om de inte kan ta vad som skrivs...jag håller med ovan, jag struntar i vilka butiker som får mer kred än andra man vill ju liksom veta vilka som är bra och som har saker man vill ha:)och vad gör väl det mig om du får en grej elelr två bara roligt för dig:)U go girl:D
Bild nr 3 röstar jag på, smälter totalt i det lilla asgarvet:) Kolla om du kan ljusa upp i PS om du tycker det är för mörkt...
Kram M

Erika sa...

hihi...blir lite full i skratt när jag läser ditt inlägg. Bara för att jag kan inte förstå att man ens orkar bry sig om att klaga över vad du skriver på DIN blogg.Fortsätt, jag får massa bra tips av dig. Kram
Erika

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej på dig!

Vad trist att du fått klagomål på innehållet - helt obefogat!! Jag gillar att du (med flera) tipsar om bra butiker på nätet. Klart man förstår butikerna, att de satsar på att nå ut med sitt inredningssortiment bland inredningsbloggarna. SMART, säger jag bara. Och billigt! :-D.

Jag som köper reklamplats till vardags tycker att det är alldeles förträffligt bra. Så win-win det kan bli. Webbshoparna når sin målgrupp direkt och bloggaren blir uppmuntrad och uppvaktad. Nej, tacka och ta emot är mitt råd. Och fortsätt inspirera och visa allt fint som finns "därute".

Kramar

Ida sa...

KLART du skall fortsätta med det! Alla förstår väl att det är lite sponsring med i bilden, men vad är felet med det? Jag och många till vill ju alla ha inspiration och tips på vart man hittar fina saker och var som är trevligt att handla!Kram Ida

Anonym sa...

Din blogg är så fin och mysig och jag tycker inte du ska ändra på något! Alltid trevligt att titta in här!

Hanna

Julia sa...

Jag älskar din blogg, hihi. Så skit i surmupparna och bry dig bara om oss glada tanter istället (inget ont om män såklart)!

Bamsekramar Julia

Anonym sa...

fortsätt som DU tycker, själv tycker jag att du gör ett strålande jobb =) =) hade du nu inte skrivit var du tex köpt en vara så får du ju som du säger tusen frågor på just det.
Hälsningar Mikaela. (en som är här inne ofta och läser)

Jeanette Hornbeck sa...

Så trist, din blogg är ju inte precis proppad med reklam utan det är ju sånt du gillar. Jag läser inte länge i de bloggar som bara gör reklam om allt möjligt, det blir lite tråkigt och tappar på något sätt trovärdighet. Innan skrev jag inget alls om min butik av den anledningen och nu när jag har outat mig och inte är anonym längre känns det inte som om jag vill visa lika mycket hemifrån längre. (fast det kommer jag att göra ändå när det väl är klart)Lagom är bäst, din blogg är lagom och jättefin, fortsätt och försök att inte bry dig om pessimister.
Kram Jea

Jeanette Hornbeck sa...

glömde, alla bilderna är jättefina, du kanske kan göra ett collage.

Maria sa...

Men gud hur har folk tid!!!! Är man inte intresserad, konstigt att man då tar sig tid att sätta sig ner o skriva elaka kommentarer. Nä du, håller helt med dig!!

♥ Fyra årstider sa...

Skit i vad folk tycker, verkar som gud och alla männiksor bryr sig..även i min blogg..men jag gör som jag gör..och du är fantastisk ...Kram Lotta

Anonym sa...

Det är precis därför jag läser din blogg, för alla bra tips på fina och roliga butiker och produkter. Har handlat från russinnet elsashem Casualliving likasom tack vare fina inlägg i din blogg.

Go fore it girl! Bara avundsjuka för visst fattar jag att du får en hel del av sakerna.

Kram Elin

Malin - I min trädgård sa...

Vad trist. Det är väl bara att hoppa över de bloggar man inte gillar. Jag tycker iallaflal jättemycket om din blogg!

Kram M

Zara sa...

När jag läser detta blir jag sååå förvånad! Men det är ju det som är så roligt med bloggandet att få tips och ideer från andra och då vill man ju inget hellre än att VETA VAR MAN KAN HITTA DESSA FINA SAKER som jag kanske också skulle vilja köpa. Tack för en fin blogg jag gärna läser, men detta är första gången jag kommenterar.. Kram, Zara