Visual merchandiser

söndag 21 december 2008

Foto av Villa Hemmet


4:e advent är här. Snön lyser med sin frånvaro. Men jag njuter av att vara ledig i jul för första gången på åtta år i butiksstressen. Stress till dagen innan julafton och så igång igen med rea till annandagen. Men i år är jag äntligen ledig och ska passa på att ta mysiga promenader, åka till Skansen och Rosendal, spela Bingolotto på uppersittarkvällen ( pinsamt, men det är tradition), kolla på Kalle, äta ur Alladinasken fast de plockat bort alla mina favoriter och mycket mycket annat. Och så sist men inte minst så har vi ju en ny medlem i familj som ska få träffa tomten! För snäll, det har hon verkligen varit!

Ja, och ni är ju säkert nyfikna på vem som vunnit den vackra skålen.. Många fina dikter har bidragitss, och i slutändan så fick det bli en kort dikt som fick mig att skratta hjärtligt! Ett stort grattis till Villa Hemmet! Maila mig adress så tomten hittar till din skorsten!

11 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Va?! Jag vunnit? *helpaff och lycklig*

Nu kanske de börjar ringa från rimstugor i tv och vill att jag skall medverka. Kom ihåg - det var du som först fann min talang! *asg*

kram o tackar maaassor!

Mia sa...

Skansen, åh vad härligt. Jag har hört så mycket om jul på Skansen men ännu inte tagit mig dit. Kanske en sväng även för mig i år...
Ha en fin kväll!
Kram Mia

Himmelbit/Njut en smula sa...

Grattis Villa Hemmet!!

Jag förstår att du föll för hennes rim - jag skrattade också högt :-D. Vilken talang :-D :-D.

Hoppas att ni får det riktigt mysigt under helgerna!
Kramar

Jes/Vita villa vila sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig & din familj! Jag hoppas vi ses igen även nästa år för jag tokgillar din blogg - men det vet du ju redan :)

KRAM Jes ♥

Victoria sa...

Vilken trevlig blogg du har! Tittat runt lite och gillar verkligen det jag ser, hit kommer jag komma tillbaka! Ha det gott och passa på att njuta av din ledighet! Vänligen Victoria (...å lilla Vicke vire)

My White Cottage sa...

Halloj!

Kikar in för att önska dig och din familj en härlig jul! Hoppas ni får mysiga dagar tillsammans!

Stor kram från Jenny

Sandra sa...

Firar ni jul i Ha? Eller hemma i Skaune :-)

Vilet som önskar jag dig och din familj en riktigt GOD JUL.

Många kramar...

Hemmalycka sa...

Grattis till vinnaren.
Vilken trevlig blogg du har.
Jag lägger till dig i min blogglista.
Kram Åsa

Sandra sa...

Åhh det vill jag ju! Hur länge stannar ni? Jag är inbokat varje dag till den 27 (vad jag vet nu) och sen åker vi till Falun den 30:e

Kram

Livet är Underbart sa...

Hej Terese & Hedvig! Vill bara önska en riktigt god jul! Och ett riktigt gott 2009- bloggår! =) Kram

Mrs M sa...

God jul! Hoppas du får mysiga klappar, en skön sovmorgon och mycket gott att äta! :)
Kraaaam