Visual merchandiser

lördag 21 augusti 2010

Höstförberedelser


Det är dags att börja med att förbereda hösten. Jag har samlat in fröer inför nästa vår och planerar att gräva ner lite växter så de har hunnit ta sig rejält i augusti nästa år. Jag har precis planterat en vit höstanemon, de är så vackra tycker jag. Jag är väldigt sugen på att köpa en rosa också men jag vill gärna hitta rätt rosa. Lavendel har jag också planerat att införskaffa trots att jag redan köpt 15 plantor i år. Men det är vackert och doftar ju så härligt. Lavendel betyder ju lycka på blomspråk och vårt hus heter ju "Lyckebo" så det känns helt rätt. Kökshandduken på fotot köpte jag hos Julias vita drömmar och ger ett litet lyft i köket tillsammans med mitt reafynd grytvanten!

Kul att det var ett par stycken som nappade på min lilla fota före idé! Det ska bli kul att se. Mitt lilla projekt kommer nog att dröja liiiite.. jag har hittat en fin blandare som visst råkade vara lite dyr. Jag ska spara lite först, hihi.

3 kommentarer:

Pia sa...

Så fina fina ting du har köpt:-) Er inte alltid så god til att huske att kommentera, men fölger alltid din underbara blogg:-)

Kram Pia

Lilla gårdshuset sa...

Mmmm I love Green gate! Görläckra ting i höst/vinter. Vill ha massor *blink*.

Kramis/Heléne

Amanda Sverre sa...

Hej!
Vilka fina inköp du har gjort! Kökshanduken står högt på min vill ha lista.

Mvh Amanda