Visual merchandiser

måndag 9 augusti 2010









Hej på er!

Här kommer lite bilder från Karlskrona! Inte världens roligaste bilder kanske men ändå med lite sommarkänsla. Jag tänkte passa på att tipsa vidare om butikerna jag besökte och som jag tycker är värda ett besök. Tack till er som tipsade mig om dessa!! Vi bodde på det nybyggda Scandic hotellet som ligger precis vid Fisktorget och hade den stora turen att få vacker utsikt mot skärgården. Mysig att se båtar segla omkring utanför fönstret. En tur till skärgården var nästan ett måste och vi tog en båt ut till Aspö där vi njöt av Kastellet och påminner väldigt mycket om när Pippi är och ska hämta sin pappa i Porto Piluse, ni vet ön med piraterna.

Utsigten, Borgmästarekajen 4

Antik och kuriosa där det står stora travar med gammalt porslin, högar med linne och en supergullig kvinna som jobbar där. På denna gata hittar du även 2 till antik&loppisbutiker.

Cafe greven, Borgmästaregatan 21

Mysigt fik med fina stolar och gulligt porslin! Bra när man har barn med spring i benen.

Marias presenter, Hantverkaregatan 11a

Söt butik med ett underbart utbud. Västergården, Sturehofs krukmakeri, House doctor, Bruka, Greengate, Himla...

Alvas hus, Konstapelsgatan 27

Jag hann inte vara här inne mer än 1 minut då lilla H inte hade samma nyfikenhet som jag, men sällskapet mitt shoppade gladligen.

In my house, Västra torggatan RONNEBY
Lite mer åt det industriella hållet, med pallar a la Tolix, amerikanska gamla bilskylar och industrilampor.

1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med utsikt över skärgården från hotell fönstret.

Tack för alla tips om man gör sig en semestertripp ner någon gång

Kram