Visual merchandiser

lördag 28 maj 2011

Ljuvligt blått






God kväll på er!

Jag har helt plötsligt vaknat upp ur mitt ide som jag har legat i sedan några månader tillbaka. Det är nog mycket tack vare den lilla krabaten som ligger och sparkas i magen som inredningssuget inte varit på topp, (på tisdag går jag in i vecka 29 så tiden rusar iväg) men nu så är jag tillbaka och pennan glöder. Jag har velat länge nu om vad jag ska köra på för färger här hemma. Jag tycker ju att den lantliga stilen är så fin, men vårt hus känns en aning för nära stadsliv för att följa den linjen helt och fullt. Men en aning lantkänsla ska jag allt ha. Den lite typiska "Tine K stilen" känns en aning för dyster för mig även om jag tycker att det är ruskigt snyggt med grått, svart och smutsigt lila. Jag har i alla fall under de senaste dagarna kommit på hur jag vill ha det hemma. En alldeles egen stil och mix som jag tror kommer kännas mysig, varm och tidlös. Tonerna kommer att gå i massor av vitt, blått och grått. Lite gotlandsgrått möter havet. Det smids planer för ett mysigare vardagsrum och helt plötsligt så har jag fått upp ögonen för massor av vackra saker som jag inte ens sett förut. Jag har knappt vågat köpa något innan för att jag inte har vetat vad jag vill.. men nu.. äntligen!

Nu blir det djupdykningen ner i min lilla tidningshög som jag inte hunnit med och lite gott att äta till.

Pssst... Klänningen är ett fynd från HM! 100 kr!!

1 kommentar:

MITT VITA HUS sa...

supersöt klänning, måste spanas in:)) Ja blått börjar onekeligen komma tillbaka, gillar det starkt i kombination med vitt och svagt rosa:))

Trevlig kväll!

KRAM