Visual merchandiser

lördag 20 november 2010

Några enkla lyktor får pryda verandan. Mysigt!
Jag är sugen på några fler för mer myskänsla.

Jag fick en frågan om min vedförvaring, och ja det är en gammal trälåda
som jag tippat på sidan och travat in ved i. Den rymmer precis lagom med
ved. Det är så kul när man kommer på såna udda lösningar och som ger
lite mer liv i rummen.



Och idag hittade jag äntligen julgranskulor i min smak. Jag har letat efter julgranskulor ett litet tag nu, eftersom jag inte har haft julgran tidigare år. Tyckte att de vita passade så bra eftersom det går att plocka in andra färger som komplement. De kommer från Flora Linnea och är av märket Gisela Graham.

Hej på er!

I dag har jag släppt in julen i vårt hus. Jag har bakat pepparkakor tillsammans med Hedvig och vi har fikat lussekatter med min brors familj. I går fick jag hämta en liten krasslig tös på förskolan så vi tar det lugnt i helgen. Jag tänkte att jag skulle passa på att svara på lite frågor som jag har fått. Och såklart tacka för alla söta ord ni skriver och inte minst alla Göteborgstips! Ni vet kanske också bra lunchställen?

Hoppas att ni har en fin helg!

1. Var har du köpt tavlorna? Och den fina kudde!? Du har det så mysigt :) /Elin
Svar: Tavlorna kommer från www.cancaninterior.com och kudden hittade jag på Indiska.

2. Åh va söta små lyktor! Var har du köpt dem? Kram C
Svar: De kommer från en butik här i Helsingborg som heter Staken och veken men jag tror att de är från Olsson och Jensen

3. Vad fint du har gjort med ljuskoppar och kryddorna! Är det vedförvarning man skymtar i bakgrunden? Den stora trälådan. /Kia
Svar: Ja, min egna lilla lösning.

4. Ser superfint och mysigt ut, Gillade de små kopparna men länken funkade inte, kan du lägga ut den igen?
Svar: Kolla in www.juliasvitadrommar.se

8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, har ni inte haft julgran tidigare. Då är det på tiden. Fint med vitt i granen. Jag kör samma som förra året, vitt, silver och dun

Kram

Marits vita skrin sa...

Hihi, jag ser dig i kulan sötis.

En till fråga då, var kommer kulorna ifrån?

Kram kram
Marit

Jen sa...

Vilka vackra vita kulor, vill också ha!!

Ha det gott Kram Jen

Tanten sa...

Ojoj, är det dags att julpynta nu? Drar mig för att gå upp och rota bland lådorna på vinden, -Brrr!
Fin, vacker och inspirerande blogg! hälsar/Tanten

AK/CanCan sa...

Vill oxå ha..vedförvaring..blir till att leta lådor. Tack för det tipset! CanCan firar 2 år som webshop och börjar med en tävling på bloggen..artprint! Kika in vetja!

Anna-Panna sa...

Då måste jag ställa en fråga till.
Vilken strl är det på fjärilstavlorna? Jag köpte nämligen den mindre (dock inte boxen) men det är så svårt att hitta passande ram i det måttet. Har letat som en tok!

Jättefint du har. Och jag gillade ljuslyktorna som hänger ute - ska härma dig där tror jag :)

Ha en fin kväll!

Anna-Panna sa...

Då måste jag ställa en fråga till.
Vilken strl är det på fjärilstavlorna? Jag köpte nämligen den mindre (dock inte boxen) men det är så svårt att hitta passande ram i det måttet. Har letat som en tok!

Jättefint du har. Och jag gillade ljuslyktorna som hänger ute - ska härma dig där tror jag :)

Ha en fin kväll!

Smulan sa...

Åh vad fint, älskar dom sista bilderna ! :o)