Visual merchandiser

lördag 28 november 2009

Hedvigs kommande lilla rum med brädgolv och takbjälkar.
Vill tapetsera en söt liten Cath Kidston tapet till henne och måla golvet vitt.




Vårt kommande sovrum. Mysigt med takbjälkar och knarrande trägolv. Man får helt enkelt tänka bort sakerna som inte är våra. Tänka radera alla saker, 10 liter vit färg... egentligen så är inte takfönster riktigt min grej men what to do? Jag hoppas att den där hinken färg gör att jag glömmer bort dem, hihi. Jag är ju väldigt sugen på att mysa till det mer med brädor på väggarna. Och det hade ju såklart underlättat om det inte hade vart sten under, men vem har sagt att det blir som man tänkt sig med hus?

6 kommentarer:

Pia sa...

Så fint I kommer til at få det!:-)
Om du inte er så glad i takfönster, så går det måske an at bygga ut en liten karnap, og sätta in et stort buet fönster?

KRAM

Johanna sa...

Säger som ovan. sätt in takkupor istället. Så får ni mycket mer plats också.

Unknown sa...

Snubblade in på din fina blogg!
Ha en trevlig 1:a advent

Mvh Camilla, En mammas dagbok

Louise sa...

Gamla hus innebär ju alltid kompromisser. men det kommer att bli jättefint!! Ser fram emot att få följa med på resan :O)

Erika sa...

Går utmärkt att sätta panelvägg på sten. Efter mkt tjat fick jag en fondvägg här hemma på betongväggen (brandvägg till nästa hus). Lite längre tid tar det ju förstås men ingen omöjlighet :)

monika sa...

sätt en spetsgardin mot glaset i taket, så trollar du bort fönstret lite, men ändå får ett mysigt ljusinsläpp. säger motter dunnar