Visual merchandiser

fredag 31 oktober 2008



För att skydda mig själv mot fler förkylningar och demoner nu under allhelgona så äts det lite extra vitlök här hemma. Det är mysigt att kylan kommit även om det är lite bökigt att klä av och på Hedvig overallen när man ska ut. Men det är väl bara att vänja sig. Inspirationen tryter här hemma nu och jag känner mig trött att inte få börja inreda och renovera på riktigt, eftersom vi inte ska bo i den här bostadsrätten förevigt. Jag känner att köket börjar bli för litet och likaså badrummet. Jag vill börja leva ut min dröm och hur jag vill bo, det riktigt kliar i fingertopparna. Jag vill välja blandare, måla om, tapetsera, fynda gamla vackra möbler... Jag vet precis hur jag vill ha det men när man är mammaledig så känns plånboken för tom... och när ska finanskrisen dö ut? Well well.. denna helg ska ägnas åt mys med familjen och minnas mina nära som inte finns ibland oss längre, för det är ju trots det all helgona handlar om.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vitlök är fantastiskt :D Vi åt en suverän kycklingrätt med massor med vitlök igår. Det som kanske är minst attraktivt är väl den där andedräkten som har en förmåga att hänga kvar rätt länge...haha!

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker så mycket om din blogg, men har glömt att lägga dig på bloggkoll...nu finns du där så jag följa dig..
Kram Lotta

Pia sa...

Har lært, at det hjælper mod forkølelse at stikke hvidløg i næsen:-) Kram Pia

Anonym sa...

Se det positiva i finanskrisen: Om räntorna stiger nu så kanske huspriserna sjunker eftersom inte så många har råd att köpa hus och då är priserna lägre lagom tills det är dags för er (och för oss) att köpa hus! :-)

Brunkullan sa...

Bida er tid...priserna sjunker nog lite framöver. Sånt går ju i 10-års cykler.
Sen köper ni nått och då vet ni att värdet kanske sjunker lite till, men stiger inom några år!
Så gjorde vi:)

Och drömma är gratis! Gör en klippbok nu med allt du ser som du vill ha, och sen när ni köpt hus så kan du bläddra och inspireras:)

Susanne