Visual merchandiser

söndag 2 januari 2011



Ett nytt år med nya utmaningar. Det här ett projekt som jag skulle vilja starta. MEN vi har andra prioriteringar som tvätta tak och byta ut stuprännor. Latjo va? Nåja.. åter till projektet. Vår övervåning är rätt så lagom i storlek egentligen, det är bara det att vi har 3 fönster och en murstock som hindrar oss från att smälla upp en vägg bara sådär. Vi skulle vilja ha 3 rum, ett till oss, ett till Hedvig och ett gästrum som i ett senare stadie kan bli till eventuellt syskon. Det är ju dock många frågetecken att räta ut. Hur pass nära murstocken kan man bygga? Ska man låta väggen vara kvar till det befintliga rummet? Jag vet att det saknas en inramning och att man inte ritar upp dörrar och fönster som jag gjort, jag är helt enkelt för lat för att försöka göra det proffsigare! hihi

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nu har jag ju egentligen inte en blekaste aning om vad som är gångbart i rent byggtekniska termer. Men om jag tittar på hur väggarna i vårt hus är byggda så går de ju i direkt anslutning/längs med/eller bara fram till murstocken. Så att göra som du ritat upp borde ju inte vara några problem. Kanske är det till och med så att alla väggar i anslutning till murstocken inte ens behövs. Om man inte vill ha dem för ytans skull vill säga.

Kul med projekt!
=)

HannasHörna sa...

Hej!

Det låter spännande.

Lycka till med det nödvändiga:)

Kram/Hanna

Terese sa...

Hejsan!
Tittar in här för att säga; Så fint ni har det! Kikade på ert reportage på Leva & bos websida. (För ett drygt år sen var vårt hem i Lund med där, men nu har vi flyttat) Blir så imponerad över hur ni kommit i ordning. Snart 1½ år sedan vi flyttade in i vårt hus och här är vi liksom inte alls i ordning. Men men det kommer väl.

Kikade på din skiss av ovanvåningen, och det ser ju ut som om det är hallen som blir utan fönster för man måste ju klart ha fönster i ett rum! Vi har också en liten hall på ovanvåningen utan direkt fönster men har valt att sätta ett överljus(en rad med små fönster)ovan en dörr vilket skickar in lite dagsljus i alla fall. Ett litet tips för en lite trevligare hall.(Vi har nog ingen bild på bloggen än, men det kommer så småningom.)

Jag tittar in här då och då och inspireras men är dålig på att göra avtryck...

Hälsar Terese

Elin - Ett Hem sa...

Kul med nya projekt! Borde inte vara något problem att bygga in murstocken bara den inte blir för varm, men jag tror också att det skulle vara fint att ha den synlig. Ni tjänar ju även några cm på att inte bygga in den :)

Ska bli spännande att se resultatet!
Det kommer säkert bli lika fint och mysigt som resten av ert hem!