Så ni vet vem ni ska kasta ägg på ;)
Jag vet att det kan bli rätt så inriktat på konsumtion i min egen blogg. Mest vill jag inspirera och försöka reda ut i min egen hjärna vad jag egentligen vill ha INNAN jag köper en massa saker som jag egentligen bara blir lite inbillningskär i. För att de är så snygga saker. Men det kanske inte är jag. Det är ju det som är det svåra. Att samtidigt som man ska ha kvalitetstid med sin familj, ska ha tid med blogginlägg som man känner vill ska vara kul att läsa även för andra, rensa ogräs som väller fram i hela trädgården, ta reda på tvätthögar, få liten egentid som inte innebär att snabbdammsuga medan barnet sover och kanske kanske slippa ha dåligt samvete över att ringa till jobbet med att säga "Vi blir visst hemma idag också, hon har fortfarande feber", tredje gången på några veckor. Att känna hets över att inte bara ha ett hus med rätta inredningen, utan man "ska" även ha en snygg familjebil, råd att resa kors och tvärs, ha snygga stövlar och se modern och snygg ut, samtidigt som man kör sin märkesväsk dyra barnvagn.
Vad är det vi har kommit till? Köphets, avundsjuka, dåligt samvete, bitterhet och stressade magar? Och inte hjälper det ändå om vi vinner en massa pengar? Då räcker det iaf inte. Nej från och med NU.. så ska jag hänga extra mycket med min underbara älskade 3-åring. Som dessutom är så tuff att hon slutat med napp för ca 15 timmar sen.
Låter det som att jag har sovit lite för lite kanske? Ja det är väl också en av dagens sanningar. Så nu lägger jag mig så soffan och förbereder mig för alla tomater och ägg som kanske kastas på mig. Men det är min blogg och jag får faktiskt skriva så här ;). Alla kanske inte tycker att jag har rätt. Men så här tycker jag.
Meningen med detta var mest tanken på att får oss att MÅ BÄTTRE, att man inte måste ha en massa rätta prylar för att vara en underbara människa och ha en underbar blogg. Hur ofta man uppdaterar eller så. Det är inte det som är utmaningen. Inte för mig i alla fall. Utmaningen är att leva livet och att uppskatta det man har! Med så enkla medel som möjligt.
Att göra saker man mår bra av. Att uppskatta maten på bordet. Att uppskatta att man har hälsa. Att man har nära och kära som skulle göra vad som helst för dig. Just dig.
Kramar Terese









